Fitness

Fitness


Gruppträning när det är som roligast

Barn och ungdom (upp till och med årskurs 6)         




Bamsegympa 3 till 5 år

Gymnastik för förskolebarn. Här leker vi oss till kroppskontroll och motorik.

Det är kul att röra på sig!

Bamsegympa har begränsat antal platser kolla med kansliet så att det finns plats.

GladiatorKids åk F-3

Actionfylld och rolig träning där vi jobbar mer med kondition, styrka och smidighet. Passet innehåller även en del "gladiatorliknande" moment.

För barn på lågstadiet.  

KidsDance åk 4-6


Dans för dig på mellanstadiet. Här tränar vi olika grundsteg, moment och rytmer för att få prova på en bredd av dansstilar. Utifrån koreografier börjar vi nosa på olika sätt att uttrycka sig med dans. Vi tränar kondition, styrka, smidighet och rytmkänsla.

Gymnastik åk F-2

Gymnastik för dig som börjat skolan. Vi tränar kroppskontoll, kondition, styrka och smidighet genom lek och samarbete.

Gymastik har begränsat antal platser kolla med kansliet så att det finns plats.

KidsDance åk F-3


Dans för dig på lågstadiet (inkl. förskoleklass). Här leker vi medan vi tränar enkla grundsteg och rytm inom olika dansstilar, men också kondition, styrka och smidighet. Under en termin hinner vi med några olika enklare koreografier. Oftast har vi en uppvisning i slutet av terminen.

Hatha yoga morgon

Starta helgen med harmoni och styrka. Under passet tränar du både kropp och sinne genom mjuka fysiska rörelser, andningsövningar och meditation. Här tränar du på mellanstadiet tillsammans med vuxna.

HIIT light

HIIT - HögIntensiv Intervall Träning. Vi tränar styrka och kontidion växelvis på ett effektivt och roligt sätt. 

Här tränar du på mellanstadiet tillsammans med vuxna.

HIIT

HIIT - HögIntensiv Intervall Träning. Högintensiv träning som utförs i intervallform. Effektivt och roligt! Övningarna utmanar kroppens stabilitet, balans, styrka och uthållighet. Träning som fungerar!

Vuxna (från årskurs 7)


HIIT

HIIT - HögIntensiv Intervall Träning. Högintensiv träning som utförs i intervallform. Effektivt och roligt! Övningarna utmanar kroppens stabilitet, balans, styrka och uthållighet. Träning som fungerar! Här är även ungdomar från mellanstadiet välkomna. 

Step

Ett glädje- och fartfyllt pass med Stepbrädan som extra utmaning. Här tränar du kondition, koordination och styrka till musik. 

HIIT light

HIIT - HögIntensiv Intervall Träning med lite mindre komplicerade - men inte nödvändigtvis mindre ansträngande - övningar. Här är även ungdomar från mellanstadiet välkomna. 

Soma Move

En atletisk, svettig men också mjuk  träningsform där du är barfota. I mönster av olika rörelser flödar man fram med kroppen som verktyg. Andningen är en naturlig del av rörelserna. Man är stående men också nere med händer och fötter på golvet. Du tränar styrka, balans, smidighet, kondition och närvaro. 

Start UP 

Ett perfekt pass för dig som är ovan och vill komma igång och träna. Grunden är ett HIIT-pass, men mer tid läggs på instruktioner och inspiration till att hitta glädjen med träning. Som i alla pass tränar man utifrån sin egen förmåga.

Kom igång med oss!

Soma Slow

I ett lugnt flödande tempo tränardustående och barfota. Andningen är en naturlig delirörelserna. Här går vi inte ner på golvet. Du tränar rörlighet, balans, smidighet, styrka och sinnesnärvaro.

WeDance

För dig som vill träna WeDance i ett lite lugnare tempo och med lite enklare koriografi.   

Ett av våra två pass har mer fokus på balansövningar - WeDance/Balance

Hatha yoga morgon

Starta helgen med harmoni och styrka. Ett lite mjukare pass än den traditionella Hatha Yogan. Här är även ungdomar från mellanstadiet välkomna. 

Zumba Fitness

Till en blandning av latinsk musik och pop dansar och tränar vi samtidigt. Grundsteg kombineras till en danskoreografi och snabba rytmer varvas med lugnare till konditions- och intervallträning.

WeDance High

Med Zumban som bas dansar vi oss igenom detta pass. Tempot är högt och fokus ligger på glädje, rytm, kondition och koordination. Snabba rytmer blandas med lugnare till en konditions- och intervallträning.

Hatha Yoga

Hatha Yoga kan skapa balans mellan kroppen och sinnet genom mjuka fysiska rörelser, andningsövningar och meditation. Passar både nybörjare och dig som tränat lite yoga innan.

TorsdagsGympa

Enkla rörelser, till musik, som övar upp balans, rörlighet, styrka och kondition.

Styrkeboll

Styrka med boll där vi tränar stabilitet, balans och jobbar främst med musklerna runt ryggraden.

Lätt CardioCykling

En lättare form av CardioCykling. Vi tar det lite lugnare, och tränar kondition, uthållighet och styrka i intervaller.


© 2017 Sandby Träningscenter. Lundavägen 2, 247 34 Södra Sandby. Alla rättigheter reserverade.

Swish, 123 512 47 97. Bankgiro, 653-4788. Organisationsnummer, 802453-8715.